Zdrowiej z rodzinką Memo!

Jedzmy jabłka dla naszego zdrowia

| 2 komentarze

Z pozoru zwykłe jabłko. Mało kto jednak wie, że właśnie w tym smacznym i niezwykle popularnym owocku, znajduje się moc dobroczynnych dla naszego organizmu substancji. Koleżanka usłyszała od lekarza, by jadła jabłka, bo usprawniają one działanie układu pokarmowego. Zaciekawiło mnie to i sprawiło, że zgłębiłam temat i znalazłam inne korzystne właściwości tych owoców. Praktycznie każdy z nas je lubi, jednak rzadko po nie sięgamy. A przecież w każdym warzywniaku znajdziemy ich co najmniej kilka odmian, by każdy mógł wybrać swóją ulubioną.

Zacznijmy od tego, które części jabłka są dla nas najzdrowsze. Ideałem byłoby zjadać gniazda nasienne, które zawierają najwięcej MP900402269pektyn, odpowiedzialnych za zapobieganie próchnicy oraz ułatwiające trawienie. W praktyce jednak, nikt nie jada tej części, choć jest na to sposób. Wystarczy zetrzeć całe jabłko z gniazdami nasion na plastikowej tarce. Skórka również jest tą częścią jabłka, o której często zapominamy, mimo że posiada ogromne ilości błonnika. Błonnik spełnia w organizmie wiele funkcji: usprawnia pracę układu pokarmowego, sprzyja odchudzaniu, obniża cholesterol. Z tego też względu jedzmy jabłka ze skórką, w całości.

Ponadto jabłka zawierają silne przeciwutleniacze, które uszczelniają naczynia krwionośne i zapobiegają gromadzeniu się cholesterolu. Dodatkowo hamują rozwój miażdżycy, działają antybakteryjnie, antynowotworowo i przeciwwirusowo. Dodatkowo dwa jabłka dziennie zaspokajają w jednej trzeciej zapotrzebowanie na witaminę C.

Mało kto również zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie jedzący dużo jabłek mają zdrowe włosy, skórę i paznokcie. Zawdzięczają to krzemowi, w który bogate są te owoce, a którego z wiekiem mamy w organizmie coraz mniej. Kolejną właściwością jabłek jest ich zdolność odkwaszania organizmu, za sprawą zasadowych soli mineralnych zawartych w miąższu. Regularne spożywanie tych owoców może zmniejszyć obrzęk nóg, wspomóc pracę wątroby, wzmocnić mięśnie, serce i układ nerwowy.

Jabłka były także stosowane jako środek na ból stawów, starte pomagają na biegunkę i niestrawność a herbata ze skórki działa dezynfekująco i likwiduje stany zapalne jamy ustnej.

Warto wspomnieć, że jabłka wspomagają odchudzanie, bowiem zawierają 30-50 kcal na 100g owoców i sprawiają, że czujemy się syci. Dodatkowo twarde owoce są korzystne dla naszych dziąseł, które podczas gryzienia wzmacniają się.

Znanych jest ponad 10 tysięcy różnych odmian jabłek, różniących się kolorem, kształtem i smakiem. Nie wszystkie gatunki nadają się do wszystkich zastosowań. Jedne doskonale sprawdzają się w ciastach i przetworach, inne natomiast do jedzenia na surowo. Jednak faktem jest, iż pod każdą postacią, jabłka są dobroczynne dla naszego organizmu. Zatem jedzmy te smaczne owoce i cieszmy się dobrym samopoczuciem!

Ściskam Was serdecznie! Basia 🙂

2 Comments

  1. Ja nie lubię jabłek, ale pamiętam nawet jak moja babcia kazała mi je jeść dla zdrowia 🙂

Dodaj komentarz

Required fields are marked *.